dilluns, 3 de setembre del 2012

Festa Major 2012 de Blancs i Blaus (0)

Foto: Xavier Santfeliu, per a Nació Digital

#Garrotuits FM 2012


Com sempre us demano perdó
per omplir-vos amb quartetes
explicant la Festa Major
viscuda amb les meves donetes.

Seguint actes tots els dies,
i amb la llargada d’un tuit,
dic les meves tonteries
i m’ho passo divertit.

(segueix) ...



Jo sóc blanc des del principi,
narro les coses ben clares,
siguin les del municipi
o el que veiem com a pares.

Com tothom, arribo on puc
i vaig a allò que m’agrada.
I tragino com un ruc
els gots i la mocadorada.

Explico tot el que veig
i també el que m’expliquen.
(I em sap greu si alguns es piquen
o els agafa un cabreig).

Per si a algú no li fa el pes
algun dels meus rodolins
que ho deixi ben palès,
i em convidi a un tastavins.

.............................

Ni la calor ni la pesta
no deturen Granollers.
Just quan comença la Festa
s’omplen del tot els carrers.

I més amb això de la crisi,
quan es tracta de fer gresca,
no cal que ningú ens avisi:
tothom ja se les empesca

per fer, amb molt poca pela,
una Festa com n’hi ha poca,
mantenint la clientela
que es mou de nit per la Troca.

Tot i la gran sotragada
deguda a la retallada
no hi ha més alternativa
que posar-hi inventiva.

I aquest n’és el resultat:
nou dies de xerinola
que a mi m’han agradat,
i no us foto pas cap bola.
(I ara, a tornar a l’escola!).