dimecres, 21 d’octubre del 2009

PEG.0 - Felicitacions pel nou Pla

Fa anys que crèiem que calia renovar el Pla estratègic de Granollers. La passada legislatura no va ser possible (no cal entrar en les raons, que tenen molt a veure amb els recursos que s'hi dediquen). Ara, ja fa un temps que s'està elaborant el Segon Pla. I justament ahir ens varen reunir als ex-regidors per tal que donguéssim la nostra opinió. Jo vaig expressar les següents idees, que intentaré anar exposant en algunes notes successives d'aquest Blog.

Per començar, les meves excuses per no haver participat fins ara en el procés. Malgrat que en Jordi Planas -el director- m'hi havia convidat, no havia tingut l'ocasió de ser present en cap de les reunions fetes fins ara, per motius de feina. Per tant, en la primera oportunitat que vaig tenir per dir-hi la meva, vaig intentar aprofitar el temps, de forma condensada, amb unes quantes idees sobre el primer document propositiu existent al lloc web del Pla.

És molt meritori l'esforç per elaborar un Pla d'aquestes característiques, i el repte és, a més, molt engrescador. Ara bé, cal disposar de recursos si es vol, per exemple, que el pla estigui ben fonamentat -i, per tant, dedicar-ne bona part a estudis previs sobre l'evolució de la ciutat i prospectiva de futur.

I calen recursos també si es vol aconseguir que la participació ciutadana sigui la màxima possible. Fa la sensació que, malgrat els esforços de l'equip del Pla, els seus responsables polítics ja s'acontenten amb reunir la gent periòdicament. Tampoc n'hi ha prou amb un lloc web on exposar propostes. Durant el procés d'elaboració del POUM, es va aconseguir la participació d'uns quants milers de granollerines i granollerins. Estic segur que, amb el Pla Estratègic, es pot arribar molt més enllà que el centenar i mig de conciutadans que, com a representants d'entitats, participen ja habitualment en totes les propostes municipals. I, per això, també calen més recursos.

(continuarà)