dijous, 22 d’octubre de 2009

PEG.1 - Que l'educació no ens faci perdre l'obertura de mires

El primer que sobta del nou Pla Estratègic de Granollers és el canvi en la definició de la ciutat: del fantàstic lema de La Vila Oberta al futur, passem a un llarg, farragós i impersonal "Granollers, ciutat educadora, que fa de la qualitat de l'espai públic, la innovació del sector productius, la convivència i la creativitat de les persones la base del seu progrés". Una definició de model de ciutat que pot ser la base per a un programa electoral, però que serveix poc per expressar de forma clara i directa què volem ser com a ciutat. (Proveu de memoritzar-ho, i dscobrireu que no és gens fàcil fer de protagonista en una obra de teatre).


Per una banda, un canvi que pot sonar a lògic -el pas de Vila a ciutat- que denota el creixement de la nostra Vila els darrers anys. Per altra, però, el pas de l'adjectiu Oberta al quasi substantiu Educadora que, tot deixant constància de l'existència d'un gran nombre de ciutadans que es dediquen a l'honorabilíssima professió d'educadors, esborra del mapa de sons de Granollers la paraula Oberta, amb tot el seu significat.


Una premonició? Un desig? En tot cas, no hauria de costar gens d'incloure la voluntat de la ciutat d'anar més enllà de les pròpies fronteres, d'acollir a tothom i d'aprofitar la diversitat de mirades per créixer -educadorament- com a ciutat.

(continuarà)