A banda de línies estratègiques i objectius, tot Pla ha de tenir grans projectes, d'aquells que depassen fins i tot els paràmetres temporals del mateix Pla. L'anterior, en tenia un parell de molt importants: el soterrament de la via del tren i el trasllat de l'estació de mercaderies. Projectes sobre els que ningú té dubtes, i s'hi porta treballant des d'aleshores per assolir-los algun dia.
I en el document de 2PEG que he llegit, no n'hi veig cap de nou.
Per això, en proposo un de fonamental, amb una mirada clara al futur de la ciutat i que lliga amb la voluntat de ciutat oberta, que aprofita tots els seus potencials i que se situa en el mapa, més enllà de Barcelona: Granollers ha de disposar d'una estació del tren d'alta velocitat.
De fet, tan és si finalment es projecta a la vora del circuit o en el punt d'intersecció amb la línia que hauria d'unir Mataró amb Vilanova. No és rellevant si es troba fora del casc urbà de la ciutat (com l'estació de Reus - Tarragona?). La qüestió és que una població de més de 400.000 habitants com és el Vallès, centre industrial de gran potencial i amb elements d'atracció rellevants com pot ser el circuit, és evident que ha de pretendre incloure en el planejament futur de l'alta velocitat la proposta d'una parada, baixador, o com n'hi vulguin dir. I no ens podem limitar a la proposta de trens llençadora fins a Barcelona.
És clar que no tindrem port ni aeroport; però som cruïlla de camins, també dels camins de ferro. I aquesta proposta ateny tan als polítics, com als urbanistes, els empresaris, els comerciants, els estudiants, i tots els ciutadans en general. No és cap proposta partidista. Només és una idea que ens permet treballar per una visió de ciutat de futur, oberta al món. Som-hi?
(Aviso: en seguiré parlant!)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada