dimarts, 1 de març de 2011

La gestió del temps i els tomàquets

Us preguntareu què tenen a veure els tomàquets amb el temps? Doncs que els traductors automàtics -l'element que uneix els dos conceptes- són ben traïdors. En aquest cas, la traducció -dolenta- d'un article -molt bo- a l'hemeroteca de Barcelona Activa. Es tracta d'una traducció lliure de "5 Simple Time Management Techniques for Freelance Designers", que Kayla Knight recomana als dissenyadors,
(Si també us pregunteu qui és aquesta noia, us diré que es tracta d'una estudiant de 20 anys, que es dedica a desenvolupar webs i blogs pel seu compte, en especial Webitect.net per als dissenyadors gràfics. Una troballa de futur).
En l'article assenyala 5 tècniques simples -però efectives- per a la gestió del temps. Tot i la gran quantitat de tècniques per a la gestió del temps existents, tornar als punts bàsics segurament pot fer més efectiu el canvi d'hàbits -o el simple record periòdic- que tots necessitem. I quines són aquestes tècniques?

1 .- Crear una Llista de Tasques al matí
2 .- Analitzar i corregir el teu programa diari
3 .- Ús d'eines de gestió de temps
4 .- Perfecciona la teva àrea de treball
5 .- Tomàquet un temps per deixar de treballar

Per tant, se'ns genera un dubte, prou interessant. Es tracta d'una nova dieta, amb la que, prenent tomàquet durant un cert temps, aconseguirem deixar de treballar? O potser, simplement, algú va prendre la traducció a l'espanyol -"tómate"- i la va passar pel colador-traductor, sense corregir-ne el resultat? O, tot plegat, no és més que la salsa d'un programa de televisió dels que et fan perdre el temps?
En tot cas, crec que val molt la pena fer cas dels senzills, però pràctics, consells de la Kayla. ...
Us en proposo un altre resum, amb una traducció també macarrònica, feta per mi -però jo, almenys, ho reconec. Seria així:

Cinc tècniques senzilles de gestió del temps per als dissenyadors que treballen pel seu compte

Tot i els milers de consells i tècniques per a la gestió del temps, val la pena començar pels fonaments, que són els que tenen una major possibilitat real de canviar-nos els hàbits. Per començar, seguiu aquests 5:

1. Crea't una Llista de Tasques al matí
La primera prioritat acostuma a ser la comprovació de missatges de correu electrònic, estadístiques, i altres articles de primera necessitat; però després d'això, molts dissenyadors independents (especialment els nous encara en transició cap a l'estil de vida) no tenen un pla per anar més enllà. Per obtenir un treball productiu, posar una tasca pendent a la llista pot ser molt útil.
Si tens al cap una llista d’aquelles qüestions estressants del dia, pot ser temptador d’iniciar com a rutina en el treball. Com sempre, moltes vegades hi ha dissenyadors que fan això i, al final del dia, se n’adonen que s’han oblidat de dur a terme altres tasques importants.
Per tal de parar d'oblidar coses o no aconseguir fer prou feina, crea’t una llista de tasques amb els objectius el més específic possible. Per exemple, en lloc de "Treballar en el projecte actual del client", tenir un objectiu més específic en ment: "Finalitzar el PSD a XHTML per al projecte del client i validar-lo."
Pot ser útil mantenir un planificador, o com a mínim, un dels quaderns de Wal-Mart per e l’escriptori. Crec que tenir una còpia impresa prop teu, on de forma visual pots afegir o modificar les fites pot ser més productiu.

2. Analitza i fixa el teu horari del dia
En què perds la majoria del temps? Et trobes revisant el teu correu electrònic cada deu minuts? O fixant en el teu calendari les coses de menor importància enlloc d’estar treballant en la feina del client? Et quedes atrapat a Digg o Twitter? (Aquí seria, sobretot, a Fèisbuc o tuíter).
Fixa’t en què perds la major part del temps, i el que utilitzes per dilatar la feina que realment s'ha de fer. Llavors, arreglar-ho. Reserva un temps per consultar el correu electrònic, la comercialització, el treball del client, i tot el que cal fer. De fet, pot ser útil anotar l'horari diari, i posar en algun moment un record per tal de mantenir-te fixat la feina.
Per descomptat, l'organització del programa diari és la part fàcil. Complir-lo necessita un treball dur i dedicació. Recorda sempre que per tenir èxit, cal tenir en compte / en ment els teus objectius i els mètodes que necessiten per assolir-los.

3. Utilitza eines de gestió del temps
Utilitzeu les eines que siguin fàcils d'usar, i que les puguis revisar sovint. Jo faig servir sobretot les eines de Google perquè sé que visito cada dia Google, i que em recorda que revisi també el meu calendari. Ens adjunta un exemple d'un programa diari. M'adono que no podeu veure el contingut, però es pot veure un bàsic 9-5 (nou hores- cinc dies a la setmana) de programació, amb una pausa per dinar d’1 hora. Cada secció es divideix en diverses tasques, i em limita a només uns temps determinats per consultar el correu electrònic, fer màrqueting, xarxes socials, premsa, treball del client, etc
El poder de calendari de Google mai s’acaba. Jo el faig servir tant com un calendari editorial mensual i en general com una agenda diària. Però, si us va més bé, us podeu atenir a l'agenda tradicional.
Es poden utilitzar altres eines per ajudar a fer més en menys temps. Per exemple, hi ha molts llocs web que permeten la gestió de clients, fets per a persones que treballen per compte propi. Aquests llocs web també inclouen calendaris, llistes de tasques, factures automàtiques, i els llibres de contacte en un sol lloc.
Els tipus d'eines que es poden fer servir són infinites, però és una bona idea buscar diverses eines i serveis que us poden ajudar a reduir el temps a la meitat.

4. Perfecciona / millora / adequa el teu espai de treball
Crear un ambient professional, encara que sigui a casa, és essencial per mantenir la concentració durant el treball. Assegureu-vos de tenir totes les eines que necessiteu ben organitzades / ordenades, i tenen un bon espai còmode.
Si no teniu recursos per aconseguir un gran espai, aleshores sortiu i aneu a la biblioteca, a l’Starbucks, o simplement al parc. (Un lloc que tingui accés a Internet, és clar). A mi mateixa moltes vegades em resulta útil anar a un altre lloc, ja que m'ajuda a distingir el temps de treball del temps general a casa.
Vosaltres fins i tot podeu trobar una manera de fer les dues coses. Per exemple, sé que en Darren de Problogger.net, passa part del seu temps en un lloc fora de línia –desconnectat- per poder escriure correctament, i després passa el temps a casa en línia –connectat- per obtenir altres feines per fer.
Sigui el que sigui, al final cal trobar el seu propi mètode que us faci un freelance més productiu.

5. Prent-te temps per deixa de treballar / descansar
O, dit en altres paraules, un tancament diari. Regalant-vos un temps per deixar de treballar cada dia, no tindreu l’excusa de “Oh, això ho puc acabar més endavant." Qualsevol professional independent amb experiència sap que, el 90% de les vegades, el "més endavant" no arriba mai el mateix dia.
Intenta acabar el teu treball a un temps prou decent - per exemple, les cinc de la tarda- el moment en què finalitzes el teu temps bàsic de 9-5. Per descomptat, depenent dels horaris individuals, aquest temps pot canviar. Assegureu-vos que es tracta d'un temps que, malgrat tot, us doni un termini de temps que us permeti treballar sense distraccions.

Acabant
Definitivament hi ha maneres millors de gestionar el temps que les cinc normes general que he llistat anteriorment. Si us plau, compartiu els vostres propis consells de gestió del temps, o les lluites amb com administrar el temps que té l'estil de vida dels freelance.