Tot i que el seu origen és ben incert, agafo aquesta imatge de Edward F. Kurowski. Cortesia d'Alfredo Faubel, I.A.M.C. |
Com veureu, és aplicable a tants i tants camps on ens mostrem d'allò més creatius a l'hora de generar excuses que ens permetin evitar adonar-nos-en de la realitat que ens envolta. En l'àmbit de l'economia i les empreses, s'adopten, normalment, estratègies ben variades, com ara:
- buscar un fuet més fort;
- canviar el genet;
- dir que "sempre hem cavalcat així";
- creem un grup de treball per a analitzar el cavall;
- visitem altres tribus per veure com cavalquen els seus cavalls morts;
- desenvolupem nous estàndars de qualitat per a muntar cavalls morts;
- creem una força de xoc per tal de reviure el cavall mort;
- incorporem una unitat d'entrenament, per tal d'aprendre a cavalcar millor;
- fem comparacions entre diferents cavalls morts;
- modifiquem els criteris que defineixen quan un cavall està mort, i quan no;
- portem gent de fora per tal que intenti cavalcar el cavall mort;
- ajuntem diversos cavalls morts, per tal que corrin més ràpid;
- expliquem que un cavall no pot estar tan mort que no pugui ser "fustigat";
- invertim per tal de millorar el rendiment del cavall mort;
- contractem un estudi per tal de veure si aconseguim consellers més barats;
- comprem alguna cosa que faci que els cavalls morts corrin més ràpid;
- expliquem que el nostre cavall és "millor, més ràpid i més barat" -mort;
- formem un grup de millora de la qualitat per tal de trobar un ús per als cavalls morts;
- revisem les condicions d'acompliment per a cavalls;
- creem una unitat independent de costos per a cavalls morts;
- matem al missatger que ens ve a dir que el cavall es va morir.
- ..
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada