dimarts, 28 de desembre del 2010

Sant Tornem-hi!

Avui és Sant Tornem-hi! O això em sembla a mi.
De fet, avui s'acaba el periple que m'ha portat durant quatre anys a la cinquena planta de la Torre Colom. Amb el compromís d'acompanyar el Conseller Tresserras i el seu projecte de modernització de la cultura del país, he gaudit del privilegi d'estar observant, fent costat a un equip magnífic de persones, com n'és de difícil de fer canvis -en un sector, a l'administració, ..., fins i tot en un mateix- quan es tracta de projectar mirades que van més enllà de les barreres, físiques i mentals, que tenim establertes.
Durant aquests quatre anys, he intentat parlar el mínim de política -la política dels partits cada cop és menys interessant- i en canvi una mica més de polítiques -és a dir, allò que es fa per tal d'intentar transformar la realitat, en aquest cas cultural, del país. Per això, quan el temps aporti la serenor al dia a dia de les tertúlies dels mitjans de comunicació -és possible, això?-, estic convençut que es podrà apreciar quina ha estat la feina, en volum i en vàlua, que el Govern que ja no és ha estat fent aquests anys.

La fotografia que acompanya aquesta nota és la d'una de les sortides de sol que he tingut la sort de viure diàriament, i que ben segur enyoraré. (Espero que en Santi i la Isabel pugin seguir veient-ne durant molts anys!). Vaig poder regalar-ne unes quantes l'altre dia, en forma de punt de llibre, en el meu comiat dels companys.
A partir d'ara, però, començo una nova etapa. Ja veurem com bufa el vent i cap on em porta! Cada quatre o cinc anys he anat canviant d'empresa, que, de fet, és com una nova vida. Fins a les set vides, doncs, puc estar tranquil. Només tinc clar que el sol surt cada matí i que tinc moltes ganes de seguir veient-lo.
De moment, aprofito l'ocasió per recuperar forces, amb moltes de les notes del blog, que tenia iniciades però no enllestides, fent temps amb les meves filles i recuperant alguna de les aficions que tenia aparcades. Després, ja ho veurem!
Ara, sobretot, vull desitjar a tothom i totdon un molt bon any nou 2011!