divendres, 8 d’abril del 2011

Carol Roth. 10 coses a considerar abans de convertir-se en empresari

Per en Marc Vidal m'arriba un llistat de les 10 coses que cal considerar abans d'esdevenir un emprenedor. Les escriu Carol Roth, en el The Globe and Mail, extret del seu llibre The Entrepreneur Equation. Com que és bastant coherent i lògic, intento traduir-ne un resum.

10 coses a considerar abans de convertir-se en empresari

Esteu cansats de treballar per a algú altre? Creieu que iniciar el vostre propi negoci us pot alliberar? Torneu-vos-ho a pensar! La taxa de fracàs de nous negocis és tenebrosa. De fet, la gran majoria de les empreses (fins a un 90%) falla / plega abans de cinc anys.
La realitat és que la mitjana de negoci de les empreses és de menys de $ 100.000 en vendes; no és innovador, i no té plans per al creixement (segons el professor Scott Shane, en el seu llibre Les il•lusions de l'esperit emprenedor). La majoria de les empreses (60%) no obtenen mai benefici al llarg de la seva vida.
Però, tot i les taxes de fracàs molt elevades, més de 6 milions de persones comencen un negoci cada any. Abans que decideixi unir-se a les files dels treballadors per compte propi, cal esbrinar si ser propietari d’un negoci és adequat per a vostè.
Esteu a punt per a ser emprenedors? Tingueu en compte aquests 10 passos. ...
Pas 1: Definiu la vostra motivació
Pregunteu-vos per què realment voleu iniciar un negoci. Esteu buscant fer-vos rics ràpidament? Voleu demostrar el vostre talent o servei? Esteu cansats del vostre acreditant-vos / controlant el que feu? Aquestes no són raons vàlides per iniciar un negoci. D'altra banda, si us agrada la idea de dirigir una entitat, si us agrada la creació de sistemes i procediments, si adoreu el servei als clients, i si reeixiu a fer servir diferents barrets i fent equilibris de responsabilitat, aleshores l'esperit emprenedor pot ser una cosa a considerar.


Pas 2: Doneu la benvinguda al vostre nou cap
Espereu, em pensava que jo era qui manava ara. No exactament. En iniciar el vostre propi negoci, ja no controlareu més vosaltres. I potser no tindreu ni la llibertat de pensar que sí. Veureu que estareu controlats pels vostres clients, inversors i prestadors, i vosaltres sereu personalment responsables de respondre a tots ells, a totes hores.


Pas 3: Avalueu que bé que es treballa amb els altres
Moltes persones somien amb obrir un negoci com una fugida, bé del molest company de feina que no us deixa mai sols, o d'un cap autoritari. Però tenir un negoci no vol dir que ja no s’ha d’interactuar amb la gent. De fet, és tot el contrari. Per aconseguir clients, inversors i altres persones que us ajudin en el seu negoci (incloent comptables, advocats, i més) necessiteu mantenir les vostres habilitats preparades.


Pas 4: Sumeu les vostres responsabilitats
Ser propietari d'un negoci és molt semblant a criar un nen. És un treball 24/7 (vint-i-quatre hores al dia, set dies a la setmana). Sereu capaços de respondre immediatament quan el "nen" té una emergència? Si alguna cosa li passa a l'empresa (inclosa la pèrdua dels vostres diners invertits i els ingressos), com afectarà a la vostra família o la vida familiar? Considereu els escenaris del pitjor cas quan avalueu les vostres responsabilitats i l'impacte en el vostre estil de vida actual.


Pas 5: Mireu la vostra experiència de gestió i en el sector
Ser capaç de dirigir els empleats i els venedors és el tipus d'habilitat empresarial que haureu d'adquirir abans de començar el vostre propi negoci. També necessiteu conèixer allò que passa a dins i a fora de la indústria / sector, inclosos aquells aspectes amb els que potser no esteu familiaritzats o potser no us agraden, incloent la comercialització, la comptabilitat, i molts més. No teniu l'experiència necessària? Passeu temps treballant en una empresa similar, a l'ombra d'un empresari en el vostre sector, o accepteu una oferta de pràctiques. “Tasteu l’aigua” amb un assaig abans d’iniciar la vostra pròpia empresa.


Pas 6: Feu un balanç del que sabeu
El negoci es redueix no al que sabeu, sinó a qui coneixeu. Si no coneixeu molta gent, podeu estar temptats a passar per alt la importància de la xarxa i del fet d’estar connectats. Però les bones connexions valen el seu pes en or. Us ajudaran a què els inversors i prestadors s’interessin per vosaltres. Disposareu de millor accés a finançament, preus, terminis i condicions dels proveïdors de serveis empresarials i professionals. I tindreu més referències de clients.


Pas 7: Sigueu honestos amb la vostra relació amb els diners
Sou financerament responsables? Disposeu de diners per invertir en el vostre negoci, o dependreu d'altres? Us fa por gastar diners o eviteu el risc financer a qualsevol cost? No espereu que la vostra relació amb els diners canviarà només perquè obriu un negoci. L'obertura d'un negoci requereix diners - prou per establir-vos, fer funcionar el negoci i per viure -, així com una bona gestió financera.


Pas 8: Avalueu el vostre tipus de personalitat / quin tipus d’emprenedor sou
Preferiu l’"status quo" / allò que està establert, i evitar l'inesperat? Sou capaços de moure-us per una vida d'alts i baixos - incloent alt i baixos financers? Sabeu manegar els vostres comptes bancaris i estalvis amb mínims financers? Si sou persones a qui agrada l'estabilitat i el control, o si preferiu que les coses vagin segons el que heu planejat, la muntanya russa que suposa un nou negoci pot no ser el més adequat per a vosaltres.


Pas 9: Examineu el mercat i la competència
Abans de saltar a la iniciativa empresarial, feu una mirada intensiva al mercat i la competència. El vostre mercat està saturat d'empreses d'èxit? El vostre sector és ple de tants mals negocis que s’ha guanyat una mala reputació? Tots dos, competidors bons i dolents, només influiran en l'èxit del vostre negoci. Necessitareu el vostre mercat, de negoci i de marca, per brillar per sobre dels bons competidors, i per compensar els dolents.


Pas 10: Poseu a prova la vostra capacitat d'ampliació
Les empreses de més èxit es basen en l'automatització i la delegació. Hi ha altres empleats que puguin fer la vostra feina? Si no, podeu ensenyar-los a fer-ho en una forma i format fàcil de seguir? Si el vostre negoci només es basa en les vostres habilitats i coneixements, potser tindreu una feina reeixida, però no un negoci exitós.


Carol Roth ha estat ajudant a créixer empreses des de fa més de 15 anys, que van des d’emprenedors solidaris fins a corporacions multinacionals. És una personalitat entre els mitjans de comunicació populars, Fox News, MSNBC, i Chicago WGN-TV, entre altres. I disposa d’un bloc premiat: www.CarolRoth.com. El seu nou llibre és The Entrepreneur Equation: Evaluating the Realities, Risks, and Rewards of Having Your Own Business (BenBella Books, March 2011).