El punt de partida és un fet prou rellevant avui: les dades que indiquen que les tendes Facebook ofereixen els mateixos ratis de venda que les pàgines web. Això pot ser un avenç (encara no s’ha aprofundit prou en les dades), però sembla indicar un suport inicial prou importància, i una bona perspectiva de negoci, d'això que anomenen el comerç social.
Resumides, les tendències que cal vigilar serien:
- Facebook com a canal tant social com comercial;
- La web personal al mòbil, també dins de la botiga;
- El carro de la compra social;
- Del “dirigits” a allò que és útil i valuós;
- Recompensar les interaccions com a clau per al comerç social;
- La introducció d'una moneda única social.
Analitzem, doncs, amb una mica més de detall -comercial, és clar- quines són aquestes tendències de futur:
- Facebook com a canal tant social com comercial:
- La web personal al mòbil, també dins de la botiga: Els codis QR i les crides a l'acció que et porten a la compra més interessant, un producte educatiu o un contingut d'estil de vida, o una eina que permet als usuaris recopilar opinions dels seus amics abans de comprar, són maneres de reconèixer i permetre que els compradors facin la seva pròpia investigació mentre són a la botiga, i convidant-los a obtenir valor pel fet de fer-ho a la seva botiga.
- El carro de la compra social: Una cistella de la compra personalitzada –enlloc d'una pàgina web genèrica- on cada visitant individual pot planificar i omplir-la, basant-se en les compres anteriors, allò que li agrada i les recomanacions dels usuaris de la seva xarxa i interaccions socials. Oferint Facebook Connect com una «entrada social" per als visitants, els permet connectar-se al lloc de la seva xarxa social. Levi’s va ser un dels primers a implementar-ho -tot i que encara no vinculats a la seva xarxa personal-, que classifiquen les característiques dels productes segons el nombre total de "M’agrada", com un primer pas cap a la personalització en el futur.
- Del “dirigits” a allò que és útil i valuós: Focalitzant les mercaderies basant-se en el comportament dels usuaris i les dades continuarà plantejant qüestions de privacitat (el que podria explicar Levi’s de la pèrdua de personalització pel fet de connectar-se a la vostra xarxa!). Les marques que volen que els usuaris els permetin accedir i utilitzar les seves dades, han de demostrar com és de valuós i quins beneficis els aporta. Permetre que un web es connecti a la vostra xarxa social podria aportar-vos recomanacions molt més rellevants i interessants de productes i mercaderies, eliminant les coses que simplement no us són rellevants (fet que podria tenir molt més sentit per als minoristes, per analitzar i redefinir la seva amplada / oferta de mercaderies). Un minorista pot demostrar el valor del comportament dels compradors més informats gratificant-los segons les seves interaccions socials. A Boden recompensen la seva comunitat de compradors amb la presentació d'ofertes i demanant opinions, o completant enquestes, amb punts de fidelitat que en darrera instància es poden convertir en "els diners que no compren regals", incloent un dinar amb el fundador de la companyia. El que ens porta a ...
- Recompensar les interaccions com a clau per al comerç social: En l'arrel de qualsevol transacció comercial hi ha un valor de canvi. Això s'aplica igualment al comerç social - si voleu que els vostres compradors parlin de vosaltres els uns als altres heu d'estar preparats per a recompensar-los per això, i per continuar oferint incentius i recompenses als que són més lleials “ambaixadors” de la marca. Considereu-ho com un Cost més qualificat per adquisició (CPA) que el que us gasteu en mitjans de comunicació (i moltes vegades no es pot qualificar el valor de cada nova adquisició).
- La introducció d'una moneda única social: Podrien ser els crèdits de Facebook? Al final les solucions de pagament digitals s’oferiran tan a través de mòbil com dels teclats? El temps dirà com s'adopten i són permesos per empreses, desenvolupadors i consumidors per igual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada