Seguint la pista deixada per en Marc Vidal, segueixo traduint (no sé trobar-los en català enlloc) diversos consells per a la creació d'empreses. En aquest cas, les 12 regles d’Steve Jobs per a l’èxit empresarial. O, el que és el mateix, les passes que cal seguir per esdevenir un gran empresari innovador, i un inspirador líder de negocis.
Deia Jobs que "quan tenia 23 anys, em valoraven per sobre d’1.000.000 $, i per més de 10.000.000 $ quan en tenia 24 anys, i més de 100.000.000 $ quan en tenia 25. I tot això no era important per què mai ho vaig fer pels diners". Doncs a veure si descobrim quin és el seu secret: ...
1. Fes el que t'agrada fer
Troba la teva veritable passió. Fer el que t'agrada fer et fa diferent! L'única manera de tenir un treball genial és estimar el que fas.
2. Sigues diferent
Vols passar la resta de la seva vida venent aigua ensucrada o vols una oportunitat per canviar el món? Pensa diferent. "Millor ser un pirata que unir-se a la marina de guerra”.
3. Fes-ho el millor que puguis / esforça’t al màxim
Fes-ho el millor que puguis en cada treball. No t’adormis! Molt poques vegades tindràs l’oportunitat de fer això, i cada una ha de ser realment excel•lent. Perquè aquesta és la teva vida. L'èxit genera més èxit. Tingues ganes d’èxit. Contracta gent bona i amb passió per l'excel•lència.
4. Fer una anàlisi FODA
Tan aviat com t’adjuntis / posis en marxa una empresa, fes una llista de punts forts i febles de tu mateix i de la teva empresa en un full de paper. No dubtis a llançar les pomes podrides de l'empresa.
5. Sigues emprenedor
Busca allò que s’acosta / la propera gran oportunitat. Troba un conjunt d'idees sobre les que es necessita actuar de forma ràpida i decisiva, i salta a través d'aquesta finestra. De vegades el primer pas és el més difícil. Simplement fes-ho! Tingues el coratge de seguir el teu cor i la teva intuïció.
6. Comença amb poc, pensa en gran
No et preocupis per massa coses a la vegada. Pren un grapat de coses simples per començar, i després ves progressant cap a altres de més complexes. Pensa no només en el demà, sinó en el futur.
7. Esforça’t per convertir-te en un líder del mercat
Posseeix i controla la tecnologia principal de tot el que fas. Si hi ha una millor tecnologia disponible, fes-la servir, no importa si algú més l’està utilitzant. Sigues el primer i converteix-ho en un estàndard de la indústria.
8. Centra’t en els resultats
La gent et jutja pel teu rendiment; per tant, centra’t en el resultat. Sigues un patró de qualitat. Algunes persones no estan acostumades a un entorn on s'espera l'excel•lència. Anuncia’t. Si ells no ho saben, no compraran el teu producte. Para atenció al disseny. "Hem fet els botons en la pantalla que es veuen que voldràs llepar-los". "El disseny no és només el que es veu i se sent. El disseny és com funciona" .
9. Demana feedback / opinió
Demana l’opinió a gent amb diversos orígens. Cada un et dirà una cosa útil. Si estàs al principi de la cadena, de vegades la gent no et dóna un feedback honest perquè tenen por. En aquest cas, disfressa’t, o aconsegueix feedback d’altres fonts. Concentra't en els que faran servir el teu producte - escoltar primer els teus clients.
10. Innova
La innovació distingeix un líder d'un seguidor. Delega, deixa que altres alts executius facin el 50% de la teva rutina de treball per poder gastar el 50% del teu temps en coses noves. Digues no a 1.000 coses per assegurar-te que no estàs seguint en el camí erroni o tractes de fer massa. Concentra't en les creacions realment importants i en la innovació radical. Contracta a persones que volen fer les millors coses del món. Es necessita una cultura molt orientada al producte, fins i tot en una empresa de tecnologia. Moltes empreses tenen piles de grans enginyers i gent intel•ligent. Però en darrera instància, cal que hi hagi una força gravitatòria que tiri de tots plegats.
11. Aprèn dels fracassos
De vegades, quan s'innova, es cometen errors. És millor admetre'ls ràpidament, i continuar millorant les teves altres innovacions.
12. Aprèn contínuament
Sempre hi ha "quelcom més" per aprendre! Fes “polinització creuada” d'idees amb altres persones tant de dins com de fora de la teva empresa. Aprèn dels clients, competidors i socis. Si t'associes amb algú que no t’agrada, aprèn a fer que t’agradi; elogia’l i aprèn a beneficiar-te'n. Aprèn a criticar els teus enemics, obertament però honesta.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada