Des de
Creafutur, una Fundació privada promoguda per la Generalitat i ESADE, que té l’objectiu d’identificar oportunitats futures de negoci a través de l’anàlisi de les pautes de comportament presents dels consumidors i de la previsió de com evolucionaran en un futur, llancen un primer treball sobre
tendències de consum del futur al nostre país.
Segons els experts d'aquesta Fundació, les oportunitats de negoci sorgiran dels espais d’intersecció entre aquests tres factors: les tendències de consum; les necessitats no cobertes dels consumidors, i les capacitats de les empreses. I, per això, presenten
cinc tendències de consum que originaran oportunitats per les empreses en els propers 5 anys, i que ens acosten cap a un consum més sostenible, racional i urbanita. Donem-hi un cop d'ull. ...
- Sostenibilitat recompensada
En un context d’augment de la població mundial i manca de recursos, la sostenibilitat ja no és únicament una paraula romàntica, sinó que s'està convertint en una necessitat. Parlem de “sostenibilitat recompensada”, és a dir, models de negoci basats en aportar als consumidors beneficis individuals, visibles i quantificables.
La sostenibilitat, l’evolució tecnològica i la crisi estan fent que els consumidors adoptin comportaments de compra més racionals, fent créixer el
consum en xarxa per aconseguir millor producte a un cost més reduït: la “xarxa estalvi”.
- Ultrasofisticació de les megaurbs
Actualment el 50% de la població mundial viu a les ciutats, i al 2050 pujarà fins el 70%. En aquestes ciutats cada vegada més grans i cares, sorgeix la tendència d’”ultra sofisticació de les megaurbs”, amb uns
ciutadans més
sofisticats, atrevits, liberals i propensos a provar coses noves, que necessiten
nous estímuls i gaudir d’experiències extraordinàries.
Tenint en compte aquesta evolució, no és estrany que la mobilitat sigui el tema que més preocupa a les persones de les grans ciutats. Aquests entenen la mobilitat com un dret, i volen que sigui
còmoda, barata i saludable; i per tant la tendència va cap a la cerca d’una “mobilitat eficient”, a través de
nous serveis que no impliquin necessàriament l’adquisició d’un vehicle.
En el context de globalització, cada cop més consumidors de països en creixement com la Xina, Índia o Àfrica volen accedir als béns i serveis dels països desenvolupats, però donades les seves limitacions en recursos i/o capacitats, demanen “innovació frugal”:
serveis i béns de fàcil accés i fàcil ús.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada