Aprofito, doncs, aquest bloc per deixar-hi alguna de les notes que he pres, que són moltes i que mereixerien, cada una d'elles, estar-les treballant una bona estona:
Molta innovació no passa per la tecnologia. Més important són els valors, els comportaments, les actituds, els models mentals.
Si una cosa funciona, comença a pensar en canviar-la.
- Innovar: moure's més ràpidament que l'entorn (actitud)
- La diferència es produeix quan anem a la contra.
- No tocar el que funciona genera comportaments ultraconservadors.
- Necessitem organitzacions ràpides, divertides, que desafiïn els convencionalismes.
De Gary Hammel (el pensador més influent segons el Wall Street Journal): cal canviar la forma d'actuar de les empreses.
- Calen equips interdisciplinaris que pensin contínuament, analitzin tendències i generin projectes ràpids d'innovació --> Orientació a la innovació.
Concepte de Provocació (d'Edward De Bono): Provocative Operation, per tal de desafiar els convencionalismes.
- Exemples d'empreses valorades pel seu grau de creativitat: Imaginarium, amb un Laboratori d'Innovació. (Trasnparència total a internet: pots trobar els resultats dels seus comptes, fins i tot. És curiós, en canvi, que l'adreça Imaginarium.com et condueixi directament a la competència ToysRus).
Milers de definicions sobre C i I:
- Creativitat: capacitat HUMANA per a genera idees imaginatives en un determinat camp, amb un cert nivell d'originalitat i aportació de valor.
- Innovació: capacitat ORGANITZATIVA per a convertir una bona iea en un producte, servei, procés, etc., valorat amb èxit.
- La innovació, doncs, requereix resultats / acció.
Disrupció, atreviment, provocació: DESIGUAL
Valentia, oceà blau, originalitat: ANDRÉS CARNE DE RES
Saber escoltar els altres / col·laborar:
- Capacitat per connectar amb talent extern / el talent està dispers --> cercar col·laboració amb altres empreses. (Ex. Ipod, eginyer de Phillips, no d'Apple).
--> OPEN INNOVATION (concepte de Henry Chesbrough, professor a Berkeley):
- P&G (Procter & Gamble): programa CONNECT & DEVELOP, amb l'objectiu de què més del 50% de les innovacions tinguessin connexions externes.
- INNOGET, per generar contactes entre empreses i científics, amb idees d'innovació oberta també des de Catalunya.
- KH LLOREDA: empresa amb estratègia definida d'innovació, que disposa d'equips d'Innoves, 12 persones líders de creativitat i innovació / formació en tècniques creatives i estratègies d'innovació / Open Day / transmissió en cascada.
Comprendre que innovar és emocionar:
- Unilever i SapientNitro, amb la seva màquina expendidora de gelats que interactua amb les emocions humanes. Només et dóna el gelat si somrius (i reconeix si fas l'enganyes!).
Construir escenaris apassionants:
- KUKUXUMUSU ("el petó de la puça"): "Si no ens divertim, no té sentit el que fem" (Koldo Aiestaran)
- il·lusió per la inovació / imaginació / reptes / controlar els aspectes bàsics del negoci
Trencar les normes:
- GORE-TEX: no hi ha gerarquia a l'empresa. Sense organigrama / alta confiança, temor molt baix / compromisos, i no tasques, assignats a les persones --> pressió dins dels equips / 12% del salari en forma d'accions després del 1r any / 10% del temps en projectes fora del pressupost.
- --> Facilitats per pensar.
- Llegir Sense por a l'empresa i a la vida, de Pilar Jericó, experta en gestió del talent, i directora de Innopersonas.
Bodystroming: passar a l'acció i perdre la por:
- Trencar barreres entre treball i joc.
- Som una societat massa rígida, en certs aspectes, i costa trencar!
- (A partir del Brainstorming de l'Alex Osborn, es passa al Bodystorming).
Integrar-ho tot:
- WHOLE FOODS supermercats: "Whole foods, whole people, whole planet"
- Arquitectura d'innovació
- Equips que treballen per comunitats / responsabilitat: "tu, i no un cap llunyà, és qui controla el seu propi èxit".
- Transparència en la gestió / reducció de diferències salarials.
Conclusions finals:
- Vivim ja en la societat de la innovació.
- Innovació és construir escenaris de futur. (Peter Druker)
- És fonamental tenir persones creatives.
- Una de les filosofies transformadores de la realitat més potent que hagi existit mai.
Com es pot comprovar, una condensació d'inputs que cal païr a poc a poc. Agraïment a Franc Ponti.
1 comentari:
Excel·lent resum de la conferència, Quico.
Felicitats pel bloc
Publica un comentari a l'entrada