dijous, 9 de juny del 2011

Els més vistos dels 10.000

Un espai per a la vanitat, ho titula el mestre Isern un cop al mes, per explicar el resultat de les estadístiques automàtiques del seu blog. Ara em trobo que acabo d'arribar a les 10.000 visites -que a mi em semblen moltes!-, i penso que és bo explicar-ne i analitzar-ne les quatre dades de què disposo.
Però també un espai per donar gràcies, a tothom qui s'ha atrevit a llegir ni que sigui un apunt del blog, al llarg d'aquests mesos. Ja ho he deixat escrit més d'una vegada que el que prioritzo a l'hora d'escriure és el suport a la meva memòria, que veig com va fent figa mica en mica. I que entenc això del blog com un ajut per ordenar les idees i obligar-me a escriure. Cap interès literari, doncs. En tot cas, la voluntat de donar a conèixer el que em passa pel cap. Però és ben cert que sentir-te llegit -que no vol pas dir que es coincideix amb el que opines- recomforta i ajuda a seguir tractant d'explicar com veig les coses, amb certa tranquil·litat. (Des que he provat el Tuíter, me n'adono que això de l'slow és més que una filosofia de vida. La necessitat d'escriure poc a poc, en contraposició amb el fet de piular el que et passa pel cap en aquell moment).
Doncs aquests són els 10 posts més clicats dels 10.000 (des del 2009):
  1. Polseres vermelles (01/02/2011)
  2. Més Polseres Vermelles, si us plau! (03/05/2011)
  3. Stéphane Hessel. Indigneu-vos! (02/04/2011)
  4. L'adéu a en Joan Bretcha (18/05/2010)
  5. Eulàlia Canal. L'arbre de les històries (08/12/2009)
  6. Nil Barral. L'home que dormia al cotxe (24/01/2011)
  7. Charles J. Merrill. Colom: 500 anys enganyats (07/11/2009)
  8. Gabriel Janer Manila. He jugat amb els llops (05/06/2010)
  9. Josep Maria Espinàs i Francesc Burrull. Les 26 cançons infantils (03/12/2010)
  10. El que hem perdut en cultura (16/05/2011)
I aquestes en són algunes primeres conclusions: ...
  • La influència de la televisió. Els joves també són els que remenen més aquests mitjans digitals, i es "passen" d'uns als altres les novetats. També són els que més s'atreveixen a comentar i fer aportacions personals.
  • Els llibres: molts dels posts són sobre allò que he llegit (No tot! No sempre tinc temps de comentar la jugada cada cop que m'acabo un llibre). I hi ha molta gent interessada en els llibres (clubs de lectura, les mateixes editorials, etc). Especialment, els llibres per als joves i els més petits, sovint rebo comentaris, potser perquè el llibre el treballen a l'escola?
  • Els adéus: m'ha costat molt escriure sobre els que ens deixen. Però també m'ha ajudat a tirar endavant, mantenint el seu record. El d'en Joan, per exemple, encara ens és ben viu a tots.
  • Granollers: tot allò que té a veure amb la ciutat, també m'ha comportat una bona colla de reaccions (no sempre a favor, cal dir-ho!), que m'ajuden a millorar els comentaris futurs.
L'estadística també permet veure d'on em venen, les clicades. Els 10 llocs web de referència:
  1. http://www.google.es/
  2. http://www.google.com/
  3. http://www.google.cat/
  4. blocs.mesvilaweb.cat
  5. blogs.tv3.cat
  6. http://www.facebook.com/
  7. tomba-que-gira.blogspot.com
  8. twitter.com
  9. http://www.linkedin.com/
  10. http://www.bing.com/
A grans trets, sobretot, a partir de consultes al google, d'altres blogs que m'han lincat el blog, o de les xarxes socials, des que hi tinc lincat també els articles del bloc.

El rànquing per estats és el següent:
  1. Estat espanyol
  2. Estats Units
  3. Alemanya
  4. Països Baixos
  5. Rússia
  6. Regne Unit
  7. França
  8. Andorra
  9. Iran
  10. Ucraïna
A banda de constatar que no podrem saber els d'orígen català fins que no siguem independents, sobta la gran varietat de gent de diversos països que han clicat algun cop el meu blog.
I, mirat per sistemes operatius:

  1. Windows
  2. Macintosh
  3. iPhone
  4. Other Unix
  5. Linux
  6. iPad
  7. iPod
  8. BlackBerry
  9. Android
  10. Nokia
I per navegadors:

  1. Internet Explorer
  2. Firefox
  3. Chrome
  4. Safari
  5. Opera
  6. Mobile
  7. chromeframe
  8. Ubuntu
  9. (via translate.google.com)
  10. BrowserNG